středa 26. ledna 2022

buchty

 Nedávno mi dcera volala, a jen tak mezi řečí se zmínila o tom, že se chystá péct buchty a já se hned začala zajímat o recept, když pak popisovala jak se povedly a jak byly lehounké a vláčné. 

Protože jsem na ně měla doma všechno, včetně droždí a navíc jsem chtěla spotřebovat načatý mák, tak jsem se do  buchet včera taky pustila. Zaujalo mě, že se do těsta nedává ani máslo, či vejce, ba dokonce ani mléko. Fotila jsem včera večer, hned po vytažení pekáčku z trouby. Dnes jsem chtěla udělat lepší fotku s vyloženými a pocukrovanými buchtami na talířku, ale už není co fotit. Tři buchty jsem odnesla na ochutnání sousedce. Něco se u nás snědlo včera a zbytek ke snídani. 😏 

Nechce se mi opisovat celý postup, tak přikládám ofocený recept, který mi poslala dcera. Původní předpis je na 12 buchet, což jsem dělala já, rukou připsané množství si vepsala dcera, protože dělala buchty z trojnásobné dávky. 

Byly fakt výborné, navíc vyjdou i levněji, když do těsta nepřijde ani máslo, ani vejce, a mléko v pohodě nahradí voda. V dnešní době, když musí člověk obracet každou korunu je to dobré řešení. 

Žádné komentáře:

Okomentovat