neděle 8. srpna 2021

HRA NA NIKDY

 Týden jsem věnovala prvnímu dílu detektivní série Jeffery Deavera s hlavním hrdinou Colterem Shawem. Za ten týden jsem se dostala něco málo přes třetinu knihy a pak jsem to vzdala. Představa, že bych dál pokračovala a po dočtení prvního dílu dál pokračovala mi přišla absolutně nemožná.

Začátek se zdál slibný, ale pak se děj překulil do světa počítačových her a to není zrovna moje parketa. Navíc se mi nelíbí styl autorova psaní, to až nesmyslné vypisování absolutně pro mne nezáživných podrobností asi jen proto, aby měla kniha víc popsaných stránek, když se jinak nic moc neděje. Přijde mi naprosto uhozené popisování něčeho nepodstatného v sáhodlouhých větách a pokud možno na půl stránky. Tak jsem knihu odložila, nemám z toho radost, moc nedočtených knih na svém kontě nemám, tohle je bohužel jedna z nich. 

z přebalu -

V Silicon Valley záhadně zmizela mladá žena. Protože policie se k pátrání staví vlažně, otec pohřešované najme Coltera Shawa, který se živí jako lovec odměn. Cestuje po celé zemi, pomáhá policii při pátrání a soukromým osobám při hledání pohřešovaných. Je ve svém oboru velmi dobrý, pravděpodobně nejlepší. I jeho ale zaskočí, když ho zdánlivě jednoduchý případ zavede do nejtemnějších zákoutí světa technologií. V herním průmyslu se točí miliardy. A kde se točí miliardy, tam obvykle jde i o krk.
Stopy z únosu další oběti navedou Shawa k videohře Našeptávač, kterou provází hodně špatná pověst. Hráč je v ní ponechán na opuštěném místě s pěti náhodně zvolenými předměty – a musí se pokusit přežít. Je možné, že se nějaký šílenec nyní pokouší uvést hru Našeptávač do života?
Shaw se ocitá uprostřed zběsilé hry na kočku a na myš. Pronásleduje pachatele přes celé Silicon Valley i po nejtemnějších koutech internetu, setkává se s bezcitnými titány herního průmyslu i závisláky, pro které se hraní stalo základní životní potřebou.
Možná až příliš pozdě si uvědomí, že přestal být tím, kdo loví. Někdo je mu na stopě a brzy se chystá zaklapnout past.

Žádné komentáře:

Okomentovat