středa 21. července 2021

rostou

 Ano, rostou a dokonce i u nás! Včera jsme na procházce viděli bedlu, jen jsem jí nesbírala, co taky s jednou bedlou. Na zahradě nám vyrostl klouzek, ale toho omylem manžel přejel sekačkou. 

No a dnes jsme se vypravili na procházku přes lipovou alej. Jaké to bylo pro mne překvapení, když jsem viděla obrovská kvanta muchomůrek růžovek. Růžovky - masáky miloval můj děda a dokonce tvrdil, že je to úplně nejchutnější houba a že jich tedy sbíral a tudíž i znal!

Muchomůrka růžovka (Amanita rubescens)

V lipové aleji rostly mraky růžovek snad pod každou lípou, ale opět jsme nesbírali. Pejsi lipovou alejí běhají navolno, a občas nějaké ty houbičky pokropí, no a muž řekl, že takhle zalité houby nemusí, Já ho však podezírám, že mi prostě nevěří. Zrovna včera v televizi nějaký muž říkal, že se přiotrávili nějakou muchomůrkou v domnění, že šlo o masáky.


Žádné komentáře:

Okomentovat