pátek 19. března 2021

falešná gulášová polévka

 Potřebovali bysme udělat větší nákup, ale ani jednomu se na nákup nechtělo. Dlouho mi seděla v hlavě tahle polévka, kdysi jsem našla recept ve vyluštěné křížovce. Přesně jsem si ho nepamatovala, ale tak nějak jsem to nakonec dala dohromady. 

ingredience - olej, nebo sádlo, 1 cibule, větší hrst ovesných vloček, sladká i pálivá paprika, masox, majoránka, česnek, voda

Nakrájenou cibulku na oleji, nebo na sádle zpěníme, přidáme vločky a necháme trochu opražit. Přidáme papriku, necháme jí rozvonět a mícháme, aby se paprika nepřismahla, protože by pak byla hořká. Stačí opravu jen pár vteřin a hned zalejeme připravenou vodou. Já jsem dala vody 3/4 litru. Přidala jsem masox a nechala tak 10 minut povařit. 

poznámka - v receptu nebyla uvedená jíška, a já, když chci hubnout jsem nechtěla jíšku na tuku dělat, ale zase jsem nechtěla, aby byla polévka jen taková vodová. V malém hrnečku jsem rozmíchala lžíci hladké mouky s troškou vody, vlila do vařící se polévky a ještě asi 5 minut povařila. 👍

Nakonec jsem polévku dochutila - což znamenalo v mém případě, trošinku dosolit, mírně opepřit, přidat podle chuti magi, jeden rozetřený stroužek česneku a trochu rozemnuté majoránky. 

Výsledek mě i manžela, (který zprvu o takové polévce nechtěl ani slyšet) opravdu mile překvapil. Přitom tři talíře této polévky by nestály dohromady snad ani 10 korun.


Žádné komentáře:

Okomentovat