úterý 8. září 2020

MOUDROST VLKŮ

Moudrost vlků od Elli H. Radinger jsem si půjčila čirou náhodou. Původně jsem si toužila přečíst od téže autorky Moudrost starých psů, na kterou mě upozornila kamarádka těsně po tom, co jsme přišli o našeho pejsánka. Bohužel tento titul - Moudrost starých psů u nás v knihovně nemají.

Mile mě překvapily v knize  Moudrost vlků krásné fotografie, i pro moje oční problémy docela velké písmo, takže se četlo opravdu rychle. Musím se ale přiznat, že některé smutnější kapitoly jsem jen zběžně prolistovala, nejsem tak silná, abych unesla např. zabíjení, ať už se jedná o zabíjení vlků člověkem, nebo zabíjení vlků vlky z jiné smečky, nebo zabíjení v rámci lovu. Chápu sice, že nějak se ti vlci musí živit, někde v podvědomí to mám, ale číst detaily nemusím ....

Chvilku jsem koketovala s tím, že si knihu Moudrost starých psů  koupím, ale teď zrovna máme hluboko do kapsy a peníze jsou potřeba jinde

anotace z přebalu -
Miluj svoji rodinu, starej se o ni, nikdy se nevzdávej a nikdy si nepřestávej hrát – to jsou zásady vlků. Vlci se empaticky starají o staré a zraněné příslušníky smečky, láskyplně vychovávají své potomky a mají schopnost při hře na všechno zapomenout. Přemýšlejí, sní, spřádají plány, inteligentně spolu komunikují – a jsou nám podobnější než jakákoli jiná živá bytost. Elli H. Radingerová, nejrespektovanější německá odbornice na život vlků, vypráví napínavé příběhy, které dokládají vlčí smysl pro hodnoty, jako jsou smysl pro rodinu, důvěru, trpělivost, pozornost, zpracování neúspěchů nebo smrti. Autorka nám představuje zásadní a mnohdy dosud neznámé poznatky o životě vlků a ukazuje: vlci by byli lepšími lidmi, než jsme my…


Žádné komentáře:

Okomentovat