úterý 8. září 2020

akce kulturák

 Dnešní ráno bylo nezvykle chladné, snad kvůli studenému větru, který se nestačil prohřát. Každopádně jsem se musela vrátit pro mikinu a při zpáteční cestě už jsem zase hudrovala, jaké je mi vedro.

Vypravili jsme se do Kulturního domu, kde se konal pojízdný prodej všemožných nesmyslů, které těžko může běžný občan někdy potřebovat. U mnoha věcí chyběl jakýkoliv  popis i obal, a tak mnozí lidé jen kroutili hlavami, když se jich někdo ptal, jestli nevědí, k čemu  ta konkrétní  věc má sloužit. :-D

Původně jsme šli pro praktické širší šle - kšandy, které u nás v obchodě běžně nějsou k mání, nakonec jsem si ale vybrala brýle proti nadměrnému slunečnímu záření, které se dají nasadit na dioptrické brýle a myslím, že je užiju. Dívání se přes ně v dnešní sluneční den bylo velice příjemné.

Pro manžela jsem objevila kromě šlí ještě jemňoučké bavlněné trenky - ten starý klasický střih, sice mají nepatrné kazy v potisku, ale na tom zase až tak moc nezáleží, hlavně, že jsou příjemné na nošení. Nejsou tak drsné, jako ty plátěné, na které občas ať už v Lidlu, nebo v normálním obchodě se spodním prádlem narazím. Navíc cena 49 kaček byla na dnešní dobu taky docela sympatická.

V jednu chvíli se mi udělalo v kulturáku až zle, sotva jsem lapala po dechu. Zřejmě z toho obrovského množství možná i závadného plastu, které se nacházelo  sice ve větší místnosti, ale přece jen ne dost velké.
To se uvažuje a slibuje,  že se přestane používat plast na uchošťoury, přitom to množství plastu na nich je oproti všem těm nesmyslům, které se neustále vyrábějí zanedbatelné. 

Podobně je to s plýtváním plastu např. při výrobě  obalů na léky, v lékovce, kam by se vešlo v pohodě 100 i více tablet, je jich pouze 30. S plastovými obaly na sprchový šampon, či pleťové mléko je to obdobné. Koupila jsem si v Lidlu pleťové mléko na suchou pleť - 400 ml a obal je naplněný jen z poloviny. Takto by se dalo hodně dlouho pokračovat....

No a při zpáteční cestě jsem chtěla udělat na náměstí pár snímků, bohužel tam začali navážet světští atrakce a maringotky, o víkendu se u nás koná posvícení a tak jsem se náměstí zdaleka vyhnula...

Žádné komentáře:

Okomentovat