středa 9. září 2020

zavařená strouhaná jablka

 Jablíčka nám padají ze stromů ostošest, jestli to takhle půjde dál, nedozraje ani jedno. Bylo mi líto vyhazovat popadaná jabka jen proto, že tak úplně nedozrála.

Nejprve jsem zkusila pár popadaných jablek oloupat, nakrájet a rozvařit v troše oslazené vody tak, jako třeba na kompot. Když byla jablíčka rozvařená, přidala jsem jeden ve vodě rozmíchaný vanilkový pudink a ještě krátce povařila. Do formy na biskupský chlebíček jsem na dno vyskládala pár piškotů, zalila rozvařenými jablky, zahuštěnými pudinkem. Na to zase pár piškotů a navrch zbytek jablek. Vychladnou mňamku jsem dala na pár hodin do lednice.  Dřív, když byla dcera malá se tenhle jablečný dezert běžně dělával.

Docela jsme si pochutnali, ale ráda bych uchovala nějaká jablíčka na vánoční štrúdl, nebo na linecký koláč. 

Včera jsem zbylá popadaná jablka oloupala, nastrouhala a zavařila ve vlastní šťávě. Mám prvních pět sklenic a určitě budu ve sbírání a zavařování - příště třeba kompotů pokračovat. Pořád jsou jablíčka ze zahrádky mnohem chutnější, než ta kupovaná.


Žádné komentáře:

Okomentovat