pondělí 7. září 2020

mulčováním proti suchu

 Sucho se u nás nezvykle prohlubuje každým dnem. Za plotem usychají další stromy i keře, které ještě jakžtakž přežívaly. Dokonce už v okolí uschly všechny keře černého bezu a jen zuby nehty se drží šípkové keře, i když na ně je moc smutný pohled. Chudáci kosi a jiní ptáčci nebudou mít co do zobáčků.

Na zahradě mi začíná usychat i jinan, který si doposud s tím suchem nějak poradil. Minulý týden začal ztrácet listy. Ne, že by se jako každý podzim listy krásně vybarvily do zlatova, a pak opadaly,  na to je ještě brzy. On prostě  z nedostatku spodní vody churaví, listy mu od špiček zasychají, hnědnou a opadávají.

Roste ve svahu a když jsem včera donesla obvyklou konev vody, všimla jsem si, že všechna vláha stekla dolů k sousedům a jinan z toho neměl vůbec nic. Zahájila jsem proto urychleně aspoň nejnutnější opatření.  Shrabala jsem totálně suchou trávu, kterou kolem sebe měl a přihrábla jí ke kmeni, snad poslouží jako mulč. Přihodila jsem několik hrstí spadaného jehličí, přisypala kávovou sedlinu - lógr, a jak to jen půjde, okruh mulče budu navyšovat a zvětšovat. Ve finále pak proti vichrům zkusím vše přikrýt mulčovací kůrou.

Loni jsem měla stejný problém s borovicí za domem a ta letos vypadá přece jen o trochu líp, než vypadala loni, protože loňské jehličí se na borovici stále ještě drží a nežloutne.

Protože by fotky z té upravy kolem jinanu (suchá tráva s mechem) nevypadaly zrovna pěkně, ani zajímavě, přidávám pár snímků ze včerejší procházky.

Žádné komentáře:

Okomentovat