pátek 4. září 2020

hledíky

 Každý rok, od konce jara až do zámrazu jsem mívala na zahrádce tolik hledíků a ve všech možných barvách.  Už od dětství se mi hledíčky líbily, a protože moji rodiče zahradu nikdy neměli, chodila jsem se dívat na hledíky k sousedce. 

Letos mi na zahradě hledíky neprospívají, na listech se dělají ošklivé hnědé skvrny a dá se říct, že takto postižené hledíky ani nekvetou. Zůstaly mi jen dvě rostliny, ostatní jsem odstranila a už se moc těším na jaro, až si vyseju nová semínka hledíků.

 Červenooranžové "zaječí tlamičky" se samy vysemenily a zřejmě trošku i zmutovaly, ale barva je to pěkná, líbí se mi.

 A ještě přidám jablíčko, tohle je velmi stará americká odrůda, matčino (Nonnetit). Dřív je rodiče u známého sadaře kupovali ve velkém na zimu, když se bralo jablek víc, byla cena velmi nízká, pokud si dobře vzpomínám, snad jen 2 kačky za kilo. 

Tohle jablíčko je trochu jiné, jak vzhledově, tak chuťově, není vůbec špatné, ale je přece jen trochu jiné,  než  jablíčka, která mi utkvěla v paměti z dětství.


Žádné komentáře:

Okomentovat