středa 30. září 2020

bramborový salát

 Předevčírem řekl manžel, že by měl chuť na bramborový salát, má ho rád a hned spustil, jaká je to škoda, že ho převážně děláme jen na Štědrý den. Když jsem řekla, že si ho můžeme udělat jen tak, že nemusí být ausgerechnet jen na Vánoce, tak jsem netušila, že muž koupí vše potřebné hned druhý den.

Bylo mi nabídnuto, že o řízek se postará sám, a tak jsem dala včera navečer vařit brambory a zeleninu a ráno jsm se pustila do výroby salátu.

Když si vzpomenu, jak nezdravé byly saláty, které jsem dělávala první roky po svatbě, s nakládanou zeleninou, tuším s Moravankou a se spoustou nejprve gothajského salámu, později jsem gothaj nahradila salámem šunkovým. No a samozřejmě nechyběla kopa vařených vajec, ani velká sklenice majonézy. Prostě kalorická bomba!

Zhruba po deseti letech jsem začala nezdravosti ubírat, až jsem se dopracovala k tomu, že zeleniny je v salátu víc, než brambor. Uzeninu už nedávám vůbec, vejce taky ne a majolky stačí opravdu jen trošku, ona se v salátu rozleží.

Takže na dnešní salát jsem použila 6 malých brambor, 4 mrkve, 2 petržele, 1/4 menšího celeru, 4 malé kyselé znojemské okurčičky, malou konzervičku hrášku, 1 větší a najemnou nasekanou cibuli - (cibuli nechám spařit, nemám ráda ten cibulový pach) Přidala jsem čajovou lžičku hořčice, dvě polévkové lžíce majolky, a samozřejmě sůl a pepř podle chuti. S manželem jsme si zvykli, a popravdě už si ani nedovedu představit, že bych udělala salát, který jsem dělávala zamlada.

Žádné komentáře:

Okomentovat