pondělí 14. září 2020

babí léto

 Babí léto mám snad ještě radši, než jaro. Dřív jsem mívala ráda i léto, ale o létu, jaké u nás máme posledních pár let psát nechci. Nejsem příznivcem tropických teplot.

Letošní babí léto se mi pranic nelíbí, co vykvete, to je druhý den vysušené na placičku.

Včera dopoledne začaly rozkvétat růže, před chvilkou jsem si je šla vyfotit a co nevidím, růže jsou rozkřáplé a téměř suché.

 Na magnolii se objevila dvě poupata, takovou jsem z nich měla radost, protože na jaře všechny květy pomrzly. Jenže poupata magnolie nevykvetla, slunce je spálilo.

Tráva za celé léto nedostala tak zabrat, jako za první polovinu září, doslova chrastí pod nohama. Když jsem v pátek okopávala maličké políčko, jak já tomu čtverečnímu metru říkám, zarazilo mě, že v půdě nejsou vůbec žádné žížaly, ani hmyz, který tam patří.

Stejné to je i se žížalami v  kompostu, i když kompost občas trochu zaleju, žížaly prostě zmizely. Když jsem přidávala trochu kompostu na ono políčko, které jsem zmínila, nenašla jsem v něm ani jednu žížalu, jen několik larev zlatohlávka zlatého a jednoho slepýše.

 

Žádné komentáře:

Okomentovat