pátek 31. května 2024

makovec z domácí pekárny

 Od vánoc jsem měla ještě mletý mám z Lídlu. Chtěla jsem péct makové vánoční cukroví, nějak z toho sešlo. 

Tentokrát jsem recept na netu nehledala, zkusila jsem udělat malý makovec, jen tak, co to udělá a byl dobrý. Máku jsem měla 170g, tak jsem navážila stejnou dávku polohrubé mouky, přidala 100g cukru, olej, asi čtvrt malého hrnečku, 1 vejce, trošku skořice, strouhanou citronovou kůru, 3 kávové lžičky prášku do pečiva, a mléka tolik, aby vznikla běžná hustota, jako třeba na třenou bábovku. 

Těsto jsem umíchala v míse, protože domácí pekárna už nehněte, jen peče. V pekárně jsem zvolila program jako na pečení chleba, ale 10 minut před koncem programu jsem makovec špejlí vyzkoušela, takže se pekl 50 minut. Byl dobrý, i když trochu víc křehčí, asi tím množstvím hrubě mletého máku.

Žádné komentáře:

Okomentovat