úterý 3. října 2023

bramborový placky se škvarkama

 V poslední době mi přestává chutnat, zdá se mi, že nic už není jako dřív. Ještě loni jsem měla ráda Hermelín, ten sedlčanský. Začala ho vyrábět jiná firma a už to není ono. Přestal mi chutnat Eidam, i jiné sýry. Zdá se mi, že všechny ty sýry, které jsem milovala mají teď stejnou chuť, respektive nemají žádnou chuť. Salámy, párky, či paštiky díky cvrčkům a červům taky nejím. Nedávno mi muž přinesl tuňákový salát, ten s kukuřicí, řka ten jsi vždycky mívala ráda. No, už mi ten tuňákový salát taky nechutná, oba jsme se shodli na tom, že stojí i on za starou bačkoru. 

Škvařené sádlo z obchodu mi už taky nechutná, dokonce se mi zdá, že i máslo má jakousi divnou chuť, či pachuť. Máslo ale vyrobit doma neumím, tak muž koupil syrové sádlo. Cena byla šíleně vysoká, za kilo sádla 139 korun - (zlatý komunisti!). Takže koupil jen něco málo přes půl kila a já ho včera nakrájela a vyškvařila. Škvarečky krásně voněly a mně se vynořila vzpomínka na babiččiny bramborové placky se škvarkama. Dřív to bylo jídlo chudiny, dnes při ceně sádla, brambor, vajec a koneckonců i energií je to pro nás jídlo téměř sváteční, které si dovolíme jen opravdu zřídka, ale stálo to zato, oba jsme si pochutnali.

Žádné komentáře:

Okomentovat