pátek 3. března 2023

krokusy se vytrácejí

 Včera mi rozkvetly první krokusy, ty žluté kvetou vždycky nejdřív.

Je zvláštní, že mi každoročně několik krokusů zmizí. Dnes mi psala známá, že se dočetla na Seznamu zajímavou věc a to, že krokusy prý odpuzují hraboše.
Jsem z toho nějak zmatená, u nás krokusy mizí, myslela jsem si, že je to suchem, u známé a nejen u ní, ale i u kamarádek z netu krokusy mizí a mají prý vláhy dost. Zajímalo by mě, co tedy způsobuje úbytek krokusů, když nechutnají hrabošům a dokonce hraboše a nyši prý odpuzují. 

Když jsem si zakládala zahrádku, dostala jsem spoustu krokusů od znáné, byly to tzv. přebytky, nějak se jí množily a ty darované - starodávné jsem měla snad deset let. Nově zakoupené cibulky krokusů vzejdou první jaro téměř všechny, a pak každým rokem ubývají. Z 50 kusů cibulek žlutých krokusů mi zbyly už jen čtyři. Měla jsem je na dvou místech, tady zůstaly tři, na druhém místě už zůstal jen jeden jediný, ten je na prvním snímku. Stejné mi mizí i nově zakoupené narcisky, ty původní, staré, a krásně voňavé naštěstí zůstávají...

Žádné komentáře:

Okomentovat