středa 26. října 2022

jablečná povidla

 Předevčírem odpoledne, když jsem zalévala zahradu na mě zavolala přes plot sousedka, jestli bych nechtěla nějaká jablíčka Říkám, že jsme si kilo jablek nedávno koupili, a ona na to, že kupovaná nejsou tak dobrá. Slovo dalo slovo a za chvilku zvonila u branky s obrovskou taškou jablek.

Jablíčka byla padaná, a hodně pomlácená, ráno to bylo ještě horší a tak jsem se chtěj nechtěj  pustila do zavařování. Udělala jsem pár sklenic jablečných povidel. Našla jsem si na netu recept, kde je míň cukru, místo octa, který nám v povidlech nechutná je citronová šťáva a je tam i spousta koření. Nic z toho koření, kromě mleté skořice jsem doma neměla, ale vzpomněla jsem si na koření do perníku, a tak jsem ho do povidel půl lžičky přidala.


Když už jsem byla od loupání a vaření povidel ulepená, doloupala jsem i zbytek jablek. Hodně se toho vykrájelo, a zbylá jabka jsem nahrubo rozstrouhala a nacpala do sklenic. Minulou dávku zavařených strouhaných jablek si odvezla dcera. Na jablečný závin jablíčka budou a když udělám tažené těsto, do kterého se nedává tuk, tak budeme mít dobrotu za pár kaček.

Žádné komentáře:

Okomentovat