neděle 4. září 2022

borůvkový koláč

 Remosku mám už asi 15 let, a musím popravdě přiznat, že jsem se s ní nikdy moc nesžila. Nedávno mi známá říkala, že remosku využívá i na pečení buchet, koláčů a jiných laskomin a nedá na ní dopustit..

Dneska jsem tedy remosku vytáhla ze špajzu, kde si jen tak odpočívala. Stále nám dozrávají borůvky,  tentokrát to množství borůvek vydalo na menší koláč.

Koláč je to obyčejný, recept do větší koláčové formy je - 2 hrnky hladké mouky, 1 hrnek mléka, 6 lžic cukru krupice, 6 lžic oleje, 1 vejce, čajová lžička prášku do pečiva a drobenka. Protože je tahle forma malá, trochu jsem si recept pozměnila. Dala jsem jen jeden hrnek mouky, 1/2 hrnku mléka, 1 vejce, cukru do těsta jsem  použila jen jednu lžíci, když je drobenka sladká, oleje jsem dala 4 lžíce a prášku do pečiva o trochu víc, než je polovina čajové lžičky.

Remosku budu asi od teď používat častěji, protože má oproti elektrické troubě poloviční spotřebu a ještě mě napadlo, že když dám těsto s ovocem a drobenkou do keramické formy, a formu postavím do remosky, taky se snad koláč upeče a odpadne mi dlouhé mytí remosky, a nemusím kupovat pečící papír. Tahle keramická forma je úžasná v tom, že se v ní nic nepřichytne, dala by se klidně jen vytřít papírovou utěrkou, ale já jí při mytí nádobí opláchnu, asi pro lepší pocit.

Žádné komentáře:

Okomentovat