pondělí 1. srpna 2022

plamének plotní

 Ze včerejší procházky jsem si donesla fotky plaménku plotního. Nejprve jsem zkoumala, co to vlastně je. Plamének prolezl a omotal jeden invazivní keř při cestě a z keře se pak vyšplhal na hodně vysokou bezinku, která rostla jako strom. Chtěla jsem si dnes tu bezinku vyfotit, protože to bylo fakt hodně zvláštní a zajímavý, ale už není. Pán, co tam bydlí v dřevěné boudě musel včera, nebo dnes ráno stromovou bezinku porazit. 😒

Plamének plotní (Clematis vitalba), jehož květy nejsou větší, než např. květy sedmikrásky. Když jsem hledala na Google název, podivila jsem se, že se tenhle plamének prodává a není zrovna laciný. Dokáže vyšplhat až do výšky 12 metrů. 


Pokusila jsem se udělat jeden snímek zblízka, větří přiblížení můj levný foťák nedokáže.

No a jinak už máme zase pařák, sucho je přímo šílené, a je zvláštní, že všude okolo prší a nám se ta vláha vyhýbá. Mám známé na Moravě, mám známou v Jablonci, znám se s některými lidmi ze Stochova, z Rakovníka, z Prahy i z Kladna a všude prší aspoň o trochu víc, než tady u nás.

Žádné komentáře:

Okomentovat