čtvrtek 21. července 2022

KDO O TOM VÍ?

 I díky tomu neskutečnému vedru teď víc čtu, dnes jsem dočetla thriller pro ženy od autorky Lesley Kara s názvem Kdo o tom ví? Je věnována lidem trpícím nějakou závislostí a tedy i mně. Kdysi před 20ti lety jsem byla závislá na Neurolu a lécích na spaní.  Zdárně jsem se této závislosti zbavila, a po té jsem ještě začala tak trochu laškovat s alkoholem. Ne, že bych na tom byla jako hlavní hrdinka Astrid, ale ke každému jídlu jsem si dopřávala skleničku piva, až to došlo tak daleko, že jsem si pivo otevřela klidně dopoledne a druhé odpoledne. Pak se to ještě trošku zvrtlo, když jsem viděla v chladničce otevřený tvrdý alkohol, ať už vodku, nebo myslivce, či fernet - ten, kterému se říká lak na rakve musela jsem si nalít stopečku. Dnes už jsem i z této závislosti venku, ale jak se říká, nikdy neříkej nikdy. Snažím se zatím vytrvávám.
Kniha mě zaujala hned po otevření, a nemohla jsem se od čtení odtrhnout. Líbilo se mi, že jsem neměla problém si zapamatovat postavy, mělo to správný spád. Jen od poloviny knihy se v překladu začalo až zbytečně nadužívat zase to nešťastné "nicméně". Jinak z mého pohledu fakt dobrá knížka.

z přebalu -
Astrid Phelpsové je dvaatřicet a po letech, kdy se ne zcela úspěšně živila jako scénografka, se snaží začít znovu – a především vypořádat se závislostí na alkoholu, která ji už o dost připravila. I když by si to všechno představovala úplně jinak, nastěhuje se po návratu z londýnské léčebny ke své střízlivé, bohabojné matce v poklidném přímořském městečku Flinstead. Když se seznámí se sympatickým mladíkem Joshem, zdá se, že i ona možná dostane novou šanci. Všechno ale není tak růžové, jak by mohlo vypadat, protože někdo ví o jejím dřívějším životě víc, než by si přála, a chce, aby zaplatila za své hříchy. Kdo by ale mohl znát její nejtemnější tajemství?

Žádné komentáře:

Okomentovat