sobota 23. července 2022

co u nás právě kvete

Dnešní výstrahy proti silným bouřkám  zatím vláhu nepřinesly. Oranžové varování skončilo v 16 hod. Ve srážkoměru je zatím 1 mm. Žlutá výstraha před silnými bouřkami pokračuje a výstraha před lesními požáry se o několik dnů prodloužila, tak z toho usuzuju, že na nějaký vydatnější déšť asi čekám marně. Pravdou ale je, že supercelu bych si také nepřála. Hledala jsem výraz, co to slovo vlastně znamená a dočetla se, že právě z nich se rodí v Americe tornáda.

Krásně kvete šuškarda klasnatá, milují jí včely, čmeláci, ale viděla jsem na ní i motýlky.

Krásně kvetly plaménky, teď momentálně jsou trochu připálené, fotila jsem ještě před těmi tropickými teplotami, ale možná se ještě dočkáme další várky květů.

Na prvním místě jsou však u mě hledíky. Hledík není sice trvalka, ale jako by byl krásně se vysemeňuje a za tu spoustu let, co je mám vznikají různé nové barvy, takže mě hledíky každoročně překvapí. Důležité však je, že kvetou od jara až do zámrazu a nepotřebují ani moc vody. 👍

Žádné komentáře:

Okomentovat