pondělí 20. prosince 2021

cedr

 Kdysi, před mnoha lety, troufám si říct, že je to už několik desítek let jsem toužila po cedru. Chtěla jsem si ho zkusit vypěstovat ze semínka a tak jsem několikrát semínka zakoupila. Podle návodu jsem stratifikovala v chladničce, dle návodu vysadila a..., nestalo se nikdy nic, ani jedno semínko nevyklíčilo, nebyl tam ani náznak a nakonec mi cedrové osivo shnilo.


Nedávno jsme byli s manželem na procházce, nešli jsme kvůli blátu do přírody, vzali jsme to ulicemi našeho městečka a když jsme se vraceli, procházeli jsme ulicí, kde jsme ještě nikdy nebyli a tam jsem na cedr v jedné hezké zahradě narazila. 

Mám z toho radost, je to krásný, statný strom a už mi ani nevadí, že se mi cedr nepodařilo vypěstovat, když roste nedaleko nás a já se za ním můžu kdykoliv vypravit a dotknout se jeho kmenu i krásného jehličí.

No a jinak mám vyprané, a vyžehlené všechno prádlo. Na dnešek jsem měla v plánu, že přetřu okna aspoň v obýváku, jenže to hodně fouká a tak se mytí odkládá...

Žádné komentáře:

Okomentovat