čtvrtek 21. října 2021

vichřice

 Začalo to před 9 hodinou, a v půl jedenácté už podle serveru accuWeather dosahovaly nárazy 103 km.


Kolem oběda byly nárazy ještě silnější, ale jak silné byly nevím, protože vypadla na několik hodin elektřina. Věřím, že mnohde řádila vichřice ještě víc, ale já už několik let tak silný vítr s tak prudkými nárazy nezažila. Odpoledne někde  za sousedovic domem běžela řetězová pila a já si představovala, že v těch místech asi popadaly nějaké stromy.

Náš smrk se zbavil všech šišek, a chvílemi to s ním tak mávalo, že jsem měla o něj strach, metasekvoj ztrácela zase větve. Sousedovi opadal v jedné chvíli celý starý a mohutný ořešák, všechno to listí letělo přes naší zahradu, takže na chvíli se úplně setmělo. 

Dopadlo to ještě dobře, musím zaklepat, žádné větší škody jsme nezaznamenali.

Japonský javor se krásně vybarvil, ale dlouho jsem se neradovala, za dnešek ztratil většinu té krásy.

Líbil se mi kapradinový stín a tak jsem si udělala snímek.


Takže to dobře dopadlo, jen mám nepříjemný pocit, když moderátor říkal, že to byla první podzimní vichřice, jako by pomalu už druhá byla jak se říká za dveřmi.

Žádné komentáře:

Okomentovat