středa 4. srpna 2021

čas zahradních floxů

 Floxy, správněji plamenky latnaté, latinsky Phlox paniculata bývaly v každé venkovské zahrádce. Poznenáhlu se však ze zahrádek začaly vytrácet a dnes jsou opět v oblibě. 

Ráda vzpomínám na zahrádku naší sousedky, tam nechyběly ani floxy, ani srdíčka - srdcovky, seznámila jsem se v sousedčině zahrádce i s hledíky, kterým sousedka říkala "zaječí tlamičky".  My jsme zahrádku neměli, ale už jako malá jsem si vysnila, že jednou budu mít ve své zahrádce všechny kytičky, které se mi u sousedky líbily. 

Sen o zahradě se vyplnil až za několik desítek let. Všechny kytičky, které mi v dětství učarovaly rozhodně nemám, ale stále se snažím, pídím, sháním. Je to těžké, mnohé rostliny už se dnes ani snad neseženou.

Floxy existují v mnoha barvách, když jsem si je před lety objednávala v zásilkové prodejně, nevěděla jsem, jakou barvu si vybrat.  


Uvažuji ještě o bílé plamence, a kdyby to šlo, vybrala bych si těchto letních krásek ještě víc.

Žádné komentáře:

Okomentovat