úterý 27. července 2021

jostový džem

 Letos se nám urodil ve větší míře jen rybíz, ten už jsem zpracovala. Část mám v mrazáku na koláče, a o rybízové zavařenině jsem psala minule. Meruňky nejsou žádné, jablka opadávají, kamčatskou borůvku obrali kosi.

Čeho máme naopak  nadbytek, to je josta. Letos je jí tolik, že se pod tíhou plodů větve ohýbají až k zemi. Původně jsem si myslela, že budeme uzobávat a zbytek oberou ptáci. Jenže ptákům josta nejede, a tak jsem dnes ráno otrhala dvě kila. Na keři to ani není znát. 

Z kila jsem udělala džem, a moc mě překvapilo, jak luxusní má chuť. Známé mi říkají, že jostu od nich nikdo nemá rád, nám nevadí, ale v tom džemu nemá chybu.


Použila jsem přípravek Quittin, je z těch želírovacích přípravků, které se u nás prodávají ještě tak nejlevnější. Postupovala jsem podle návodu na sáčku a vyšly mi tři plné sklenice, v té čtvrté napravo trošku džemu chybí, ale bez problémů se víčko také chytlo.

Z druhého kila jsem udělala dřeň, nebo se taky říká ovocná pěna. Vzpomínám, že za mého mládí stála ta mražená pochoutka v papírovém kelímku pouze 70hal. Přesný recept na dřeň neznám, já obrala jak na džem, tak na tu pěnu zbytky okvětí, plody jsem rozmixovala s trochou cukru. Ze dvou bílků a cukru jsem ušlehala pevný sníh, ten jsem rozmíchala s ovocem, podle chuti ještě trošku osladila  a dala do plastových krabiček zmrazit. 👍

Žádné komentáře:

Okomentovat