sobota 19. června 2021

kostival

 Včera i dneska jsem vyrazila na procházku sama, protože manžel to vedro snáší ještě hůř, než já. Než jsem se vypravila, tak bylo něco málo po osmé a už bylo vedro jako v peci.  Děsím se těch stoupajících teplot a tropických dnů a ještě víc se děsím  blbosti některých lidí, kteří i když je v platnosti varování před lesními požáry, tak klidně vyhodí nedopalek cigarety, aniž by ho pořádně uhasili - típli, nebo vypalují trávníky.

Vzala jsem si na procházku foťák, ale brzy mě to přestalo bavit, díky ostrému světlu jsem pomalu ani neviděla na displej, spoustu fotek jsem po stažení rovnou poslala do koše. Nejlíp snad dopadl tenhle kostival lékařský. 

Kdysi jsem si chtěla fotit bylinky a k nim si ukládat názvy a údaje o účinku jednotlivých rostlin. Díky suchu u nás spousta bylin úplně vymizela, jako například nádherný vičenec ligrus. 

Tuhle rostlinku jsem před mnoha lety koupila v zahrádkářských přebytcích jako mateřídoušku. Dodnes nevím, jestli je to opravdu mateřídouška, nebo jestli se jedná o tymián.  Rozrostla se mi i do trávníku, nevypadá rozhodně jako keř, je nízká - plazivá a dělá nádherné husté koberce.

Žádné komentáře:

Okomentovat