pondělí 8. února 2021

kos černý

 Jeden den jsme byli bez sněhu, a včera ráno už bylo zase bílo. Tedy ono nebylo bílo, ale oranžovo, protože se k nám dostal písek snad ze sahary, nebo odkud. Vypadalo to až děsivě, ale na focení nebylo ještě dobré světlo. Ten oranžový úkaz se naštěstí rychle překryl čistým sněhem. 

Pro zahradu je sníh požehnáním, zvlášť když po několika letech zase docela fest mrzne. Bohužel ptáci to asi vidí jinak.

Krmítka plním několikrát za den, ale kosi by raději než slunečnici chtěli zobat jablíčka, Bohužel jabka ze supermarketu jim nechutnají a není divu, nechutnají totiž ani mně. Udělala jsem z koupených jablek závin, tam to tak není cítit, když se přidá dost skořice.


Ráno mě napadlo, že bych mohla zkusit rozdrobené piškoty a ve chvilce bylo vyzobáno. Místo krmítka jsem použila plastovou podmisku a chodí si na ní zobat jak sýkory, tak zvonci. Viděla jsem i čížky lesní a brhlíky. 

Koupím asi  mrkev a nastouhám jí, jinak nevím, co jiného kosům nabídnout. Bezinky, ani šípky se kvůli suchu neurodily, žížaly jsou teď zalezlé kdesi hluboko v zemi, k tomu ta sněhová peřina a tak to mají kosi teď opravdu těžký...


Žádné komentáře:

Okomentovat