středa 10. února 2021

brambory na kyselo

 Uvařila jsem si ráno brambory "na loupačku" a uvařené, vychladlé jsem je nakrájela na kolečka. Zapékací mísu jsem vytřela doma škvařeným sádlem, (to jen z mé iniciativy). Na dno jsem dala vrstvu brambor, které jsem trochu posolila a opepřila.  Na brambory jsem rozprostřela 100g nakrájené schwarzwaldské šunky, (ani šunka v původním receptu není), na šunku pak přišla vrstvička kysaného zelí, u nás to bylo cca 250g.  Na zelí jsem ještě přidala jednu na kolečka pokrájenou cibuli, která taky v receptu není, ale když je tak zdravá, tak jsem jí do jídla šoupla.

Na cibuli přišla druhá vrstva brambor, opět jsem je posolila, opepřila. Brambory jsem zalila kelímkem kysané smetany a po mírném zapečení jsem vše hustě zasypala nastrouhaným čedarem. Chutnější je možná niva, ale tu jsem doma neměla. Výsledek nás příjemně překvapil. 


Originální recept je opsaný ze speciálu paní domu, květen 2003, návod pochází od Lucie Borhyové.
Brambory na kyselo
Uvařte brambory "na loupačku", oloupejte je, nakrájejte na kolečka, osolte a opepřete. Do vymyzané zapékací mísy klaďte střídavě na sebe vrstvy brambor a kysaného zelí. Poslední vrstva musí být poskládaná z brambor. Celý obsah zalijete kysanou smetanou a posypete strouhanou nivou nebo eidamem. Zapékejte asi 25-30 minut, záleží na vlhkosti zelí.

Žádné komentáře:

Okomentovat