středa 20. ledna 2021

prokládané brambory

Koupili jsme v akci 10 kg a když jsem četla, že - po bramborech se nepřibírá, pokud se jimi zrovna nepřecpáváme, tak se snažím vařit bramborová jídla častěji. 

Brambory obsahují téměř všechny důležité minerály a stopové prvky. Kombinace vysoké hladiny draslíku a nízké hladiny sodíku má příznivý vliv na srdce a cévní soustavu. Vápník a fosfor jsou součásti kostní tkáně, zinek je důležitý pro tvorbu hormonů. Brambory obsahují i železo, měď, fluor, kobalt, a pyšní se i mimořádně vysokým obsahem vitamínu C. Obsahují též kyselinu listovou.

Hořejší obrázek s receptem jsem ofotila z hodně  staré přílohy Blesku pro ženy, no a dole je můj pokus. Místo špekáčků jsem použila párky, které bylo nutno spotřebovat a navíc jsem zapečené brambory z vlastní iniciativy před dopečením posypala kouskem rozstrouhaného čedaru a byla to docela mňamka.

Žádné komentáře:

Okomentovat