úterý 1. prosince 2020

linecká kolečka

 Každý rok zkouším linecké, ale takové, jaké si pamatuju z dětství, když jsem byla na návštěvě u jedné spolužačky a její maminka nám na malém talířku přinesla linecké, které se v puse jen rozplývalo, takové se mi zatím nikdy nepovedlo. Moje maminka se vždycky zlobila, když jsem jako dítě to linecké od kamarádky zmínila, a nikdy nepochopila, že jsem to nemyslela zle. Maminka pekla stále podle jednoho zaběhnutého receptu.


To dnešní linecké je opravdu dobré, asi u něj už zůstanu. Původní recept z internetu jsem trochu poupravila. Mouky jsem nechala 300g, přidala jsem navíc jeden žloutek, špetku soli, polévkovou lžíci rumu, a 40g másla, (margarín jsem nedávala, koupili jsme levné máslo).Cukr jsem naopak ubrala, místo 100g jsem dala jen 70g a myslím, že je cukroví sladké až dost.

takže -
300g hladké mouky, 240g másla, 70g moučkového cukru, 2 žloutky, 1 lžíce rumu a špetička soli.

Na snímku je vidět, že se mi příliš tenká kolečka nepodařilo uhlídat, pokoušela jsem se o sílu max. 2 mm, a ani 3 mm mi nějak nesedly. Budu dělat ode dneška vykrajované kousky na sílu stébla, jak se psalo dřív, což odpovídá cca 4 mm.

Žádné komentáře:

Okomentovat