úterý 13. října 2020

zahradní práce spějí ke konci

 Dá se říct, že podzimní zahradní práce hodně pokročily. Zbývá už jen přikrýt chvojím růže a další choulostivější rostliny, ale to až zítra, pokud počasí dovolí.

Včera jsme umyli, rozebrali a uklidili z terasy lavičku i stůl. Rovněž všechny pokojovky jsou osprchované,  mají umyté květináče a odpočívají v teple domova.

Některé květy hortenzií jsou ještě opravdu hezké na pohled. Ostatní květy, které měly uvnitř plíseň jsem odstřihla.

Byla jsem pozdravit oslíka, zaskočil mě, když se optal, co mu nesu dobrého, tak příště musím vzít mrkev a jablíčko.😉

Chvílemi se včera ještě ukázalo i sluníčko.💛

A zpátky k zahradě - Jamky po vyvrácených pařízcích už nezejí prázdnotou. V jedné, té menší už je zasazená, jak jsem minule psala malinoostružina, tu druhou větší jamku jsem včera taky osadila, bydlí v ní nově muchovník.

Muchovníky máme dva, oba mají celkem chutné, aromatické a šťavnaté plody.  Třetí indiánská borůvka od jedné známé má plody trpké, spíš bych řekla skoro až suché, a kromě té trpkosti žádnou chutí neoplývaly, nechutnají dokonce ani ptákům, navíc se keř opravdu rychle rozrůstá, za rok mi indiánská borůvka zaplnila velký květináč, takže se s ním ve středu rozloučím, skončí v bioodpadu.

Připravujeme se na silný déšť, podle meteorologů má i u nás spadnout přes 40 mm srážek za den, tak jsem dnes roznesla ke stromům  nachytanou dešťovku, aby bylo místo pro novou.

Žádné komentáře:

Okomentovat