sobota 12. září 2020

kalifornské máky

 Kalifornské máky výborně snášejí sucho, tudíž jsou pro naši zahradu ideální letničkou. Navíc se samy vysemení, tyhle máky už mám na stejném stanovišti několik let.

Ještě pár řádků k tomu prohlubujícímu se suchu. Dnes máme 12. září  a pořádně nám nezapršelo už snad víc, než čtrnáct dní, když nepočítám ten necelý jeden jediný milimetr, co spadl 5. září a okamžitě ho vysušil vítr.

Každý den chodím na všechny možné stránky o počasí, detailně prohlížím několikrát za den různé modely, které naznačují vývoj a pro příštích deset dnů nevidím žádnou změnu k lepšímu. 

Včera jsem vyrazila na delší procházku a co jsem viděla, to mi vhánělo slzy do očí. 

Technické služby vyřezaly a pokácely v našem okolí desítky suchých keřů a stromů. Téměř úplně vymizely keře bezu černého, šípkové keře, a některé ptáčnice melou z posledního. Krásné jasany a dokonce i břízy mají taky na mále. Starší stromy ještě mají povadlé listy, no u těch mladších je vidět, že mají svůj krátký život za sebou, protože neměly pořádně vyvinutý kořenový systém.

Loni vysázené ovocné stromky, které stát věnoval na obnovu byly ještě na jaře jakžtakž olistěné, no teď  jim smutně visí a chrastí suché listy, ani jsem nefotila, není to nic pěkného na pohled...

 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat