pátek 2. srpna 2024

vaření brambor a rýže v papiňáku

 Věděli jste, že lze vařit brambory v papiňáku? Přiznám se, že já ne. Donedávna jsem brambory vařila na plotně v hrnci, doba varu byla přibližně 20 min od chvíle, kdy se brambory začaly vařit. To až známá se mě zeptala, jestli vaříme přílohy v papiňáku a já koukala jako telátko na nový vrata, ale jen do doby, kdy jsem to poprvé vyzkoušela. Když papiňák začne vypouštět páru, ztlumím teplotu a vařím 3 minuty. Poté sporák vypnu a ještě chvíli nechám brambory dojít. S manželem jsme se shodli, že takto uvařené brambory jsou navíc i chutnější. (obrázek je stažený z i internetu)

Stejným způsobem jsme začali vařit rýži, jen s tím rozdílem, že propláchnutou rýži dám na troše oleje napřed osmahnout, někdy pro lepší chuť přidám i nakrájenou cibulku.  Na jeden díl rýže se dává 1,5 dílu vody. Rýže se od doby, kdy papiňák začne syčet vaří 5 minut. Je to opravdu velká úspora el. energie, a za tu trochu námahy při mytí papiňáku to fakt stojí. 

Žádné komentáře:

Okomentovat