pátek 14. června 2024

kuře pečené v remosce

 U nás máme rádi pečené kuře, k němu třeba vařené brambory, nebo klidně kynuté knedlíky se zelím, nebo bramborové knedlíky se špenátem. Pekla jsem kuře v troubě, protože muž stále prohlašoval, že má rád na pečeném kuřeti hlavně tu propečenou, zlatavou kůrčičku. 

Dneska jsem poprvé pekla kuře v remosce, tedy jen prsa a stehna. Z kostřičky, která zbyla po odřezání stehen a prsíček jsem udělala dobrou polévku se spoustou masa a s krupicovými noky. Pečená prsa s bramborem a okurkovým salátem jsme měli dneska k obědu. Stehna jsou obraná, zítra z masa udělám nějaké jídlo, takže z jednoho kuřete budu mít jídlo na dva dny a ještě mě hřeje pocit, že jsem ušetřila na elektřině a ve finále manžel nereptal, že nemá křupavou kůžičku, ale pomlaskával, jak je to maso z remosky šťavnaté a dobroučké.

V listopadu měl manžel mozkovou příhodu, zasáhlo to mozeček, takže měl problémy s řečí a s polykáním. Po dnešním obědě prohlásil, že už maso v troubě péct nemám, že z té remosky mu chutná víc, a není tak suché. 

Žádné komentáře:

Okomentovat