čtvrtek 22. února 2024

kolopejka

 Kdysi, možná před více, než dvaceti lety jsem běžně pěstovala kolopejky a africké fialky. Mívala jsem plné parapety a oba druhy, jako kolopejky, tak africké fialky bez problémů kvetly. Stěhovali jsme se do domečku koncem listopadu 1998 a byl to mimořádně chladný listopad. Proto jsem kytičky nechala v panelovém bytě. 

Nevím čím to je, ale už několik let se snažím pěstovat kolopejku a s kvetením jsou problémy. Ty staré kolopejky kvetly téměř celý rok, nově zakoupené rostliny odkvetou a rok se nic neděje. Tahle rostlina byla rok bez květů a když se květy ukázaly, jsou úplně jiné, než jaké jsem očekávala. 

Našla jsem fotku pro srovnání, nově zakoupená kolopejka byla plnokvětá, měla tmavší barvu a výraznější žilkování. Známá říkala, že mám být ráda, že mi vůbec znovu vykvetla, jí se to prý ani po dvou letech nezadařilo. 

Žádné komentáře:

Okomentovat