pátek 5. ledna 2024

ořechový likér

 Ořechový likér mám už od nepaměti ráda, ale nikdy se mi s ním nechtělo dělat. Trhat ty nezralé ořechy, propichovat je, louhovat, svařit cukr a tak podobně. Loni na podzim mě napadlo, jaké by to bylo bez té dlouhé přípravy. 

Ořechy už jsem měla vyloupané, do velké sklenice jsem dala asi tři, nebo čtyři opravdu velké hrsti ořechů, přidala jsem menší kousek celé skořice, ale nemusí být. Zalila jsem to jednou finskou vodkou 40% alkoholu. Sklenici jsem uzavřela a nechala v chladném sklepě louhovat 3 měsíce. 

Výsledek je lahodný, voňavý, prostě mňam. U nás nemáme rádi přeslazené likéry tzv. lepidla, kdo chce, může přidat medu mnohem víc, dá se přisladit i třtinovým cukrem. Líbí se mi, že s likérem není práce a výsledek nás moc mile překvapil. Použité ořechy se nevyhodí, nechají se sníst. Mám je ve sklenici v chladničce a občas si s manželem zobneme. Slité ořechy jsme přisladili medem, a je to mňamka, protože ta síla vodky v nich zůstala. 😊

Žádné komentáře:

Okomentovat