sobota 16. prosince 2023

vánočka z remosky

 Včera jsem se rozhodla upéct vánočku v remosce, jen tak, zatím zkušebně. Vybrala jsem si k tomu účelu jednoduché těsto z hrníčkové kuchařky. Ingredience - 3 hrnky polohrubé mouky, 1/2 hrnku mléka, 6 lžic cukru krupice, 1/2 kostky tuku, 3 lžíce opraných a osušených rozinek, 3 lžíce nasekaných mandlí, 1 polévková lžíce droždí, 1 žloutek, 1 vanilkový cukr, strouhaná citronová kůra, muškátový oříšek - (trošku, takovou špetičku muškátového oříšku jsem do těsta nastrouhala)badyán, špetka soli a vejce na potření. To jsem doslova opsala recept z kuchařky.

Místo rozinek, které mi stejně ve vánočce nechutnají jsem použila omyté, nasekané datle, místo mandlí jsem do těsta nasekala vlašské ořechy. Máslo jsem nahradila ramou, kterou už bylo nutno spotřebovat a badyán jsem vynechala, protože ho nemám. Vánočka se pekla cca 40 minut, vršek byl maličko tmavý, ale ne úplně spálený. Myslím, že se ten vršek dá pohlídat, možná by stačilo péct jen 35 minut,  já jsem to nezvládla, ale nebyla hořká, nebylo potřeba cokoliv z vánočky odkrojit, a byla i přes to ošizení moc dobrá. 

Žádné komentáře:

Okomentovat