středa 21. června 2023

rybník Konopas

 Tak jsme si zase vyjeli na kolech, abych nevyšla ze cviku. Přivstali jsme si, to kvůli vedru, ale stejně to na dlouhý výlet nebylo.

Na rybník Konopas mám krásné vzpomínky, chodívala jsem tam často s naší fenečkou Fanynkou. Zažila jsem ještě krásné koupání, hnízdily zde kachny, občas jsem zahlédla i párek labutí. Dnes je možné zahlédnout jen žabinec, a nebýt toho žabince, a šípkového keříku, tak by rybník vypadal mrtvý.

Dlouho jsme se nezdrželi, už ráno bylo horko jako v peci, a tak jsme jeli zpátky domů lesem. To byl ale smutný pohled na popadané, a nebo úplně suché stromy, které porazí zřejmě první silný vítr. Tady jsem také poprvé viděla, co dokáže lýkožrout, napadené byly i borovice. Nedávno byla dlouhá výstraha před lesními požáry, a i když je nyní stav ještě horší, tak výstrahy už dávno zmizely. Včera u nás bouřilo, zvedl se silný vítr a opět nezapršelo.

Žádné komentáře:

Okomentovat