úterý 13. června 2023

Od pradávna se říká a stále platí lidové rčení „před heřmánkem smekni, před bezem klekni“ z toho je vidět, jakou moc a sílu připisovali naši předkové květům či plodům. V našem okolí černý bez mizí, není divu, je to vlhkomilná rostlina. Letos si květy nebudu sušit, chtěla bych, aby měli ptáčci v létě a na podzim co zobat.

Květy černého bezu jsem si jen vyfotila. 

Na zahradě se mi o mladé rostlinkybezinek i šípků postarali ptáčci, a já tyto rostliny vyrýpla, a zasadila do květináče. Snad jednou budu mít možnost vrátit bez černý i šípkové keře do přírody, v současné době to nejde, v půdě není absolutně žádná vláha. V květináči jim tu potřebnou vláhu k přežití můžu dodat. Určitě si ale jednu rostlinu zasadím do velkého květináče a budu jí mít na terase. 

Na posledním snímku mám bezinku, která u nás poprvé kvete, má malé květenství, cca 3,5 cm. Učím se mít radost z maličkostí, které nacházím v přírodě, či na zahradě a docela se mi to daří

Žádné komentáře:

Okomentovat