čtvrtek 16. března 2023

zelňačka

 Manžel dostal chuť na anglickou slaninu a když se dočkal, že byla v akci, tak jeden balíček koupil. Nebyla to slanina nakrájená na plátky, ale takový na pohled pěkný kousek. Jenže jak muž hůř vidí, nevšiml si, že zatavená slanina "plave" v nějakém nálevu. Po otevření balíčku jsem doma zjistila, že se jedná o tzv. studené uzené, na pohled pěkné, ale nedostatečně tepelně upravené maso, tedy bůček. No a protože se to nedalo ani ukousnout, rozhodla jsem se, že napřed tu anglickou slaninu povařím.

Vařila jsem tu údajně anglickou slaninu skoro hodinu a stále bylo maso tvrdé. Tak mě napadlo, že když už jsem vyplýtvala tolik energie, že bych mohla udělat z vývaru zelňačku. Přidala jsem nakrájené brambory a když byly měkké, přidala jsem ještě kysané zelí. Nakonec jsem na troše sádla usmažila cibulku, přidala mouku a vznikla jíška. Před dokončením jsem do jíšky dala trochu sladké papriky a když se paprika rozvoněla, přidala jsem jíšku do polévky.

Výsledek nás mile překvapil, kousek té slaniny jsem pak ještě nakrájela do polévky. Zbytek - dva plátky slaniny jsem nechala do druhého dne v chladničce. Dneska jsem uvařila čočku, na té jsme si taky pochutnali a ze zbytku vývaru z čočky jsem udělala ještě čočkovou polévku. Nakonec to nebyl zase tak špatný nákup, nazmar nepřišlo vůbec nic.

Žádné komentáře:

Okomentovat