čtvrtek 9. února 2023

smutný zážitek

Docela otřesný zážitek, který mi bude strašit v hlavě hodně dlouho.  Byli jsme s manželem nakupovat v Lidlu, a mně se tam udělalo špatně, od jisté doby nesnáším trávit delší čas ve velkých prostorech supermarketu. Manželovi jsem řekla, ať si pospíší, že počkám venku.
Netrvalo dlouho a vyšla ze supermarketu ukrajinská rodinka, dva mladí manželé a dvě děti. Směřovali k autu a jejich chlapec, tak desetiletý hodně obézní. Vytáhl z nákupního vozíku nějaké sladké pečivo, snad koláček, nebo šáteček, neviděla jsem dobře, ale že rozkousané pečivo plivl na chodník a zbytek zahodil, toho jsem si všimla. Rodiče synovi neřekli, aby to sebral, neupozornili ho, že pár metrů od něj je odpadkový koš.
Pečivo na zemi neleželo dlouho, zřejmě to celé pozorovala se mnou i stará babička a šla ten koláček sebrat, prý pro ptáčky. No, jenže po pár krocích se otočila, jestli jí někdo nepozoruje a do toho koláčku se pustila sama. V tu chvíli mi bylo tak smutno z toho, jak to naše vláda vede. Nevím, jestli dostávají ten finanční příspěvek na osobu, pravděpodobně ano, ale i tak těch 20 000 není pro čtyřčlennou rodinu moc, tady však bylo vidět, že tahle rodina ty peníze nepotřebuje. Vzpomínám si, že za vlády ODS jsem často vídala u popelnic bezdomovce, kterak šťourají klackem v kontejnerech a vytahují zbytky jídel, nebo prázdné vratné lahve. Už jsem na to pozapomněla, protože za vlády ANO, ČSSD s podporou komunistů tyhle nešvary vidět nebylo.

Nedávno jsme si koupili německý zrající sýr a když jsme vycházeli ven, začal ten sýr pískat. Přišla ostraha a chtěla vidět účet, a když zkontrolovali, že je sýr placený, tak se nám pán omluvil, prý nezlobte se, máme tady taková opatření, protože se už zase hodně krade.

Žádné komentáře:

Okomentovat