pátek 15. července 2022

 Včera jsme koupili v Penny 2 kg meruněk, a i když působily jako zralé, scházela jim ta výrazná meruňková chuť. Z kila jsem udělala marmeládu, už jsem potřebovala spotřebovat zavařovací přípravek a kilo jsme říkali že sníme jen tak. Jenže meruňky byly asi určeny k rychlé spotřebě, manžel na ovoce moc není a tak mě napadlo, že mu udělám meruňkový koláč. 

Našla jsem si na netu rychlý koláč bez kynutí a pustila jsem se do toho. Ze 2 hrnků polohrubé mouky, 125g másla, a hrnku cukru se udělá drobenka. Jeden hrnek drobenky se odebere na posypání a do zbylé drobenky se přidají 2 vejce, vanilkový cukr, prášek do pečiva a mléko. Těsto je po zpracování řídké, takže se na vymazaný a vysypaný plech vylije. Poklade ovocem, v našem případě meruňkami a posype drobenkou, kterou jsem si na začátku odebrala. 

No, není ten koláč špatný, to zase ne, ale pro nás až moc sladký. Pokud ho budu dělat znovu, rozhodně dám cukru jen 2/3 hrnku, možná by stačilo pouze 1/2 hrnku, když se tam přidává ještě i vanilkáč.

Žádné komentáře:

Okomentovat