pátek 17. června 2022

vrbina penízková

 Další výstraha před bouřkami proběhla, aniž by u nás spadla kapka deště, aniž by zabouřilo. Já vím, není o co stát, když jsem viděla, jaké obrovské kroupy někde padaly a že silný vítr vyvracel stromy. Mám strach, že až jednou bouřka přijde, bude to pořádný mazec.

My už potřebujeme nějakou tu vláhu potřebovali jako sůl. Včera jsme tady měli řemeslníka - klempíře, abychom byli připravení chytat dešťovku, kdyby přišel přívalový déšť. Dosavadní úprava přidaný filtr se při každém silnějším dešti zahltil a dešťovka tekla rovnou do kanálu. Nebylo divu, když jsem včera viděla ten filtr rozebraný a to stál ten krám 750 k korun.

Tady je konečně ta vrbina penízková, latinsky Lysimachia nummularia. Pěkně se rozlézá a tak jí mám pro jistotu ve velké pískovcové míse.

Žádné komentáře:

Okomentovat