sobota 14. května 2022

neveselo, spíš truchlivo

 Máme snad úplně nejsušší květen, na jaký si pamatuju. Pršelo zatím jen jednou, přitom teploty jsou u nás vyšší, a vítr silnější, než je v předpovědi pro náš kraj uváděno. Vzhledem k tomu, že bude suché léto, tak mám obavy, jestli nám vůbec na zahradě něco přežije.

To, co má jeden den poupata, to druhý den rozkvete a třetí den jsou květy spálené. Těšila jsem se, až nám rozkvetou starodávné a nádherně voňavé narcisy a ani jsem je nestačila vyfotit a u hořce to bylo podobné. I když se snažím aspoň trochu zalévat pitnou vodou, protože je mi líto těch hynoucích rostlin, tak je to prostě málo. Ráno je všechna vláha vyschlá jako troud.  Musíme myslet na vysoké ceny plynu a elektřiny, zdražila i voda a o potravinách snad ani radši nemluvím. Vyplatí se koupit něčeho co je na slevě a nebo v akci víc, protože při příštím nákupu je všechno mnohem dražší.

Tento rododendron s názvem 'Percy Wiseman' musím před nezvykle prudkým a spalujícím slunečním paprskům chránit. 

Ještě že nekvetou všechny rododendrony najednou, ale vykvétají postupně. 

Jinak nevím, co dodat, každý soudný člověk jistě vidí, kam to naše vláda dotáhla např. s těmi Romy. Už jsem kdesi četla, že se dokonce objevily spalničky, tyfus, a objeví se asi i jiná a velmi závažná onemocnění. Najednou už je vše povoleno, zřejmě proto, že by Ukrajinci žádné zákazy nedodržovaly. Tak si říkám, že by možná bylo asi dobré začít třeba zase nosit v MHD aspoň roušky. My jsme je použili při cestě na Kladno a do Rakovníka.


Žádné komentáře:

Okomentovat