sobota 2. října 2021

zahradní práce

Včera dopoledne konečně dorazily keříky. Měly být sice tři dny před zasazením ve stínu, ale vzhledem k tomu, že jsme měli zataženo, tak jsem je rovnou zasadila. Při současném počasí, kdy ani meteorologové nevědí přesně jak bude, jsem chtěla mít rostliny už v zemi.

Při kopání jamek se mi od motyčky prášilo, takové sucho tady ještě snad nebylo. Všechny známé pomalu z celé republiky (známe se z webu Jigidi) píší, jak u nich stále prší. Jedna paní z Moravy a druhá z Jablonce nad Nisou píší, že u nich prší dokonce každý den. 

Vzpomínám na školní léta, když jsme se na prvním stupni my děti učily o koloběhu vody. Když to zmíním doma, poklepe si muž na hlavu, asi abych věděla, jak jsem hloupá. Jisté ale je, že u nás se už hodně dlouho nemá co odpařovat, a podle toho to taky vypadá.

Snažím se zalévat pitnou vodu to nejnutnější, ale to samozřejmě nestačí. Nově zasazené rostliny jsem zalévala snad pětkrát, a voda se vůbec nevsakuje, je to jako zlý sen. Nakonec jsem musela kolem každé rostliny vyhloubit jamky, ale ani po 20 minutách se voda nevsákla. 

Chtěla bych objednat ještě mulčovací kůru, kupovat jí po pytlích se prodraží, protože jí potřebuju opravdu dost. Soused, který pracoval jako zahradník, si dovážel mulčovací kůru ve velkém., snad najdu internetový obchod, kde bych kůru i zeminu ve velkém mohla objednat. Je mi jasné, že pokud něco nepodniknu, zálivka bude stékat ze svahu, aniž by se ke kořenům vůbec dostala.

Žádné komentáře:

Okomentovat