sobota 31. července 2021

sléz pižmový

 Meteorologické předpovědi se pro náš kraj jaksi nedaří.  Po tři dny jsme měli tepleji, než bylo avizováno a vítr byl také mnohem silnější.  Včerejší téměř celodenní nárazy kolem 56 km není myslím slabý vítr. Musím se pousmát, když si vzpomenu, jak paní Míková prohlásila před několika dny, že se máme připravit na mírný vítr a nám tady fučelo jak na větrné hůrce. Ani s deštěm se netrefili, ale dnes už konečně trochu prší.

Když jsem před chvílí počítala srážky za červenec, tak jsou mnohem vyšší, než červencové srážky za poslední tři roky. Díky tomu se u nás objevují rostliny, které tady kdysi byly a v posledních letech je vidět nebylo.

Krásným příkladem je např. Sléz pižmový Malva moschata. Včera jsem si vyrazila aspoň na kratičkou procházku a pomalu jsem nevěřila vlastním očím.

Světlo bylo ostré, na focení ne zrovna vhodné, k tomu ten vítr, ale já se bála, že bouřky, které jsou opět hlášené tu krásu zničí. 

Nacvakala jsem těch fotek strašně moc a z nich jsem pak doma vybrala tři, které nebyly rozmazané.
 
Měla jsem a mám opravdu radost, když jsem hledala přesný název, protože těch slézovitých rostlin je opravdu hodně, zjistila jsem, že konkrétně tenhle sléz se také prodává v některých internetových obchodech.

Žádné komentáře:

Okomentovat