čtvrtek 8. července 2021

hrníčkový fofr koláč

 Rybízu se nám urodilo dost a tak sklízím já a sklízejí i kosáčci. Dneska jsme pekli s vnučkou fofr koláč právě s rybízem.


Mrzí mě, že jsem nestačila udělat fotku hotového koláče. Navrch jsme daly - (s vnučkou) opravdu dost rybízu, pokryly jsme hustě celou plochu, a drobenky jsem taky udělala víc, ale fotka je jen ze začátku, chtěla jsem si vyfotit její šikovné prstíky. Potom byla nějaká práce, já šla ještě roznést dešťovku, aby byla nádrž připravená na další dávku před bouřkou, a když jsem se vrátila, už mi přišlo nevhodné fotit rozkrájený koláč před návštěvou. 😊

ingredience - 1 a 1/2 hrnku polohrubé mouky, 1 lžíce oleje, 1 bílý jogurt, 1 vejce, 1 vanilkový cukr, 1/4 prášku do pečiva, ovoce, drobenka, tuk a mouka na vymazání a vysypání plechu.

Bílý jogurt smícháme s vejcem, olejem, a vanilkovým cukrem.  Přisypeme mouku smíchanou s práškem do pečiva a vypracujeme těsto, které nalijeme do tukem vymazané a moukou vysypané formy.  (já použila formu na pizzu) Povrch uhladíme, poklademe ovocem, posypeme drobenkou a v předehřáté troubě pečeme asi 35 minut.

V neděli 18. července jsem opět pekla fofr koláč, tentokrát jsem přidala k rybízu i jostu. Letos se josty urodilo nevídané množství a tak si jí přidáváme i do jogurtů a všude, kam se dá. Minimálně dvakrát denně chodím keř i oždibovat a pořád bobulky neubývají. 😋

Žádné komentáře:

Okomentovat