pátek 30. července 2021

fakt divný léto

 Dnes už vůbec nesedí pranostiky o počasí.  Medard se sice snažil, ale každý den opravdu neprší.  Poslední větší déšť u nás byl 17. července, pak strašně dlouho nic a ke konci měsíce kratičce zapršelo 26. a 27. července. Jenže pokud to není déšť, při kterém spadne aspoň 6 mm, tak se to ani nedá připočítávat. U nás konkrétně spadly ve středu 3 mm, ale jak kapky dopadaly na terasu, okamžitě se vypařovaly. Za chvíli oschla i tráva. Na druhou stranu ale máme ten trávník aspoň zelený, v předešlých letech byl žlutohnědý. 

Svatá Anna, chladna zrána, ta se skoro trefila. Dokonce jsme měli chladná rána ještě před jejím avizovaným příchodem. Za to jsem moc ráda, aspoň se dá konečně líp spát. 

Unavená nejsem jenom já, ale i naše kočky. U mne by se to dalo přičíst i k těm ATB, které beru už týden.  Dobře ale vím, že jen tím ta moje únava není, je za ní i počasí.

Kubík vyspává, ani se teď moc netoulá.

Rozkvetl okrasný česnek od známé z Moravy, ale chybí sluníčko, proto není pořádně vybarvený. Za ním se připravuje na květ rozchodník nádherný, a ten si teda letos nějak pospíšil, kvete mi většinou až někdy v září. Poupata má už i listopádka.

 
I ta krásenka působí tak nějak smutně...

Žádné komentáře:

Okomentovat