pondělí 5. července 2021

cenové trháky z Lidlu

 Nedávno mi dcera přivezla cíchy, které ode mne dostala do výbavy. Byly koupené ještě v tehdejší NDR. Vrátila mi je ještě v původním obalu. Na otázku proč je nepoužívala mi odpověděla, že by je musela prát na vyšší teplotu a pak se s nimi žehlit. Bylo mi to trochu líto, ale nikdy se o tom, že je nepoužívá ani slovem nezmínila.  Nu co už, je to jiná generace a má docela dobrý plat, tak si může vybrat podle svého gusta.

Já zastávám na zboží z bývalé NDR jiný názor. Jednalo se vždy o vysoce kvalitní výrobky.  Maminka mi koupila do výbavy enderácké záclony,  cíchy a utěrky a mám je dodnes, jen se mi před pár lety vysypaly u povlaků rohy a tak jsem si je opravila a dál povlékala, teď už nemusím, začala jsem používat ty dcerou vrácené.

Ale zpátky k těm cenovým trhákům. Nedávno, v tom posledním velkém lídlovém výprodeji jsem si chtěla koupit tepláky, vzala jsem si za tu cenu rovnou dvoje. Běžně si kupuju vel. L a tak jsem doufala, že mi budou. Po rozbalení prvních tepláků doma jsem nestačila zírat,  vešla by se do nich snad celá dvoudvéřová almara! Druhé tepláky měly zase úplně přetočené švy, po oblečení jsem měla postranní šev vepředu a nohavice se nepříjemně kroutila. Velikost ale odpovídala.  Co naplat, šla jsem tepláky reklamovat a pokladní se zeptala, jestli chci vrátit peníze, nebo jestli to ještě zkusím, nějaké tepláky jim ještě zůstaly.

Zkusila jsem se nejdřív podívat na velikost M, ale ta odpovídala s bídou velikosti L. čili tak na Twiggy. Rozbalila jsem proto ještě další elka. Vedoucí stála u mne, když jsem je rozbalovala, a podivila se, proč tepláky poměřuju - No proč asi, nechtěla jsem jít znovu reklamovat, to dá rozum. Tentokrát byla pravá nohavice snad o 10 cm užší, a o 5 cm kratší, než levá. Jako by švadlena použila na sešití jednu nohavici z vel. L a druhou z velikosti S. Vedoucí protočila oči, a řekla: Proboha, ale jsou to přece jen tepláky na doma!  No, musela jsem se celkem držet, abych neodpověděla nějak hrubě.

Jenže ono to není jen s "cenovými trháky", bavlněná noční košilka po prvním praní neuvěřitelně vybledla a blednutí pokračovalo dál.  Úplně vymizela ta krásná tmavá modř, kvůli které jsem si jí koupila.

U manželova pyžama se pro změnu zkroutily nejen postranní švy, ale zvlnil se i výstřih u krku. Takhle vypadalo naše  noční pětkrát vyprané prádlo. Manželovo tričko nejde ani vyžehlit, normálně bych se na to vykašlala, ale kvůli jeho ekzémům žehlit musím.

Žádné komentáře:

Okomentovat