úterý 22. června 2021

snímky s kapkami deště

 Noc byla u nás snad nejteplejší, z celé té řady tropických dnů. Okno jsem měla otevřené dokořán, a přesto se mi nedařilo do 3 hodin, do rána usnout. Když jsem konečně zabrala, probudil mě hrom, třísklo to někde hodně blízko a vzápětí se rozfoukal vítr a spadly první kapky.

Naštěstí to nebyla silná bouřka, za pár minut bylo po všem a mě napadlo, jestli je s deštěm konec, nebo jestli ještě aspoň trošku zaprší. A zapršelo, déšť nebyl nijak prudký, takový trochu silnější zahradnický a tak máme zalito. Smůla byla, že se na druhé straně, za domem ucpal filtr, kterým protéká dešťovka do nádrže, a když to manžel propláchl, ucpala se hned trubka, která přivádí dešťovku od filtru do nádrží. 

Přesto se nachytalo do té nové nádrže docela dost, nádrž je plná, všechny konve, plastové kbelíky a vanička jsou taky plné a něco jsem i roznesla ke stromům, které nejvíc strádají.

Musela jsem si udělat aspoň pár fotek s kapkami deště.

Tohle je vrbina penízková Lysimachia nummularia, Je to bahenní rostlina a já jí pěstuju ve staré pískovcové nádobě, snad proto má jen pár květů. Občas jí chudinku zapomenu i zalít. 


Začal kvést zimolez, ten ale pokvete ještě dlouho, proto jsem si radši vyfotila list s kapkami deště, kdopak ví, kdy se dočkáme další závlahy...

Žádné komentáře:

Okomentovat