středa 9. června 2021

dvojostnice

 Nezaprší a nezaprší, i když už bylo pro náš kraj a městečko hlášeno tolik přeháněk. Teď jsme se vrátili z procházky a je to moc smutný pohled na přírodu, stromy a keře.

Radost mi ale udělala dvojostnice, latinsky Incarvillea delavayi, Letos má oproti loňsku víc poupat. Hezky teď kvete i petunie...


A nového je, že jsem včera musela smazat v zájmu svého duševního zdraví rubriku čápi, a okamžitě jsem přestala pozorovat všechna hnízda. Stalo se tak poté, co samice v Oseku u Rokycan popadla nejmladší čápátko za krk. Zrovna když se předevčírem rozjedlo a brzy by dohonilo své sourozence. 
Už jsem ani nesledovala dál, jak to dopadlo, pravděpodobně stejně, jak na hnízdě Mladé Buky. Nikdy bych to do Jonášky neřekla, rovněž v Žirči se včera zbavili čápátka. Nejsem tak silná, abych jen jako všichni opakovala, že je to příroda a ta ví, co dělá. Já se prostě už asi nehodím do dnešního světa...
 
Večer mi to nedalo a šla jsem se podívat, jak to na hnízdě vypadá a páté, nejmladší čápě chybělo........


Žádné komentáře:

Okomentovat