úterý 11. května 2021

neustálé zdražování

Dneska jsem po delší době poslouchala televizní zprávy, většinou u toho vypnu, a neposlouchám protože věčné povídání o kovidu, testování a očkování už mě dávno nebaví.

Televizi si zapíná muž a já se většinou seberu a odejdu na zahradu, nebo se zašiju s knížkou tam, kam se za mnou nedostane zvuk.

Zaujalo mě, když mluvili o zdražování. Uváděli, že se hlavně zdražil alkohol a cigarety. Zato máme o čtvrtinu prý levnější brambory, hmmm...

Leckdo možná namítne, že to není žádná katastrofa, protože bez cigaret a alkoholu se dá vyfržet.  U nás doma se nekouří, a ani nepopíjí alkohol. Proč se ale vůbec nemluví o tom, jak se neustále zdražuje například zelenina. Kilo mrkve u nás stojí už 34Kč, stejně tak i petržel, celer je ještě dražší, jeden pórek 30Kč,  kilo těch nejlevnějších  jablek 42Kč, salátová okurka, ředkvičky, zelí, prostě všechno, bez čeho se domácnost neobejde a co bysme měli v zájmu zdraví jíst se zdražuje snad každý týden.

To je pořád keců, jak se důchodcům přidalo pár korun, ale že onen tolik omílaný přídavek už dávno nepokryje zvyšující se ceny potravin, to snad nikdo z politiků neřeší. Ještě do toho nesmyslné kupování roušek, respirátorů  a teď nově i testy, pokud se budu chtít nechat například ostříhat. A to nemluvím o tom, že se žádná vláda od roku 1989 nepostarala o to, aby vzrostly ty tisíce minimálních starobních důchodů, z kterých se nedá normálně a důstojně žít, protože jejich výše číní leckdy pouze 5000 Kč.

Zajímá to vůbec někoho z politiků? Pokud jsem dobře v obraze, tak pouze SPD a KSČM mají v programu zakotvené zvýšení důchodů. 

Žádné komentáře:

Okomentovat